خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/12/10 - 10:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
نوروزی با تاکید بر رسیدگی هر چه سریع تر به بهداشت زندان‌ها:

جهاد فراگیر و انسجام ملی، رمز مقابله با کرونا است

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد فراگیر و انسجام ملی مانع شیوع ویروس کرونا در کشور می‌شود.

حسن نوروزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ضرورت رسیدگی به بهداشت مراکز  تجمعی چون پادگان‌ها و زندان‌ها، گفت: در گذشته تجربه مقابله با شیوع ویروس‌های واگیردار مشابه‌ کرونا چون آنفولانزا، مالاریا و... داشتیم که مقابله با هر کدام شیوه و روش خاص خودش را داشت اما در شرایط فعلی رعایت مسائل بهداشتی به ویژه در مراکز تجمعی چون زندان‌ها و پادگان‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.



این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه راهکار مبارزه با کرونا و کنترل این ویروس نوپدید مستلزم رعایت چند نکته بسیار مهم است، افزود: در ابتدا باید بعد امنیتی کشور را در نظر گرفته و دائما به اخبار‌ منفی دامن نزنیم .



این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: وزارت بهداشت باید آخرین یافته‌ها و دستآوردهای خود را در اختیار جامعه قرار دهد و مانع شیوع ویروس کرونا در میان مردم شود، چرا که معتقدم پیشگیری مقدم بر درمان بوده و برای مقابله با شیوع کرونا باید به مسائل بهداشت بیش از پیش توجه داشته باشیم.  



تمهیدات لازم برای جلوگیری از شیوع کرونا در پادگان‌ها انجام شود



نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی افزود: استانداران، فرمانداران باید شورای تامین تشکیل داده و به مسائل بهداشتی مراکز تجمعی چون زندان‌ها و پادگان‌ها بیشتر توجه کنند. از سوی دیگر پزشکان نیز به مسائل بهداشتی این مراکز نظارت داشته باشند و مانع شیوع کرونا و وقوع یک فاجعه شوند.



نوروزی به بررسی و کنترل مسافران ورودی و خروجی در فرودگاه‌های کشور تاکید کرد و گفت: شهرداری‌ها باید تمامی مراکز عمومی چون خیابان‌ها، معابر و وسائل حمل و نقل عمومی را به صورت منزل و دقیق ضد عفونی کنند.



جهاد فراگیر و انسجام ملی رمز مقابله با کرونا است



سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، در پایان خاطرنشان کرد: جهاد فراگیر میان فرهنگیان، فرمانداران، استانداران، شبکه بهداشت و درمان، مراکز سلامت و خانه های بهداشت و انسجام ملی می‌تواند مانع شیوع کرونا در کشور شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 295710
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار